پرش به محتوا

چرا سازه های سبک فولادی سرد نورد شده سی اف اس CFS یک ساختار برتر ساختمانی است؟

سازه های سبک فولادی سرد نورد شده سی اف اس CFS ، از جمله سازه هایی هستند که دارای طول عمر بالا و ثبات بسیار بالایی می باشند و معمولا این سازه ها در جهت بکار بردن در اسکلت ساختمان ها مورد استفاده قرار میگیرند. اما یک تصور غلط از سوی برخی از افراد  و مهندسین نسبت به  مقاومت این سازه ها وجود دارد و آن این است که: استفاده از این سازه ها تنها برای قاب داخلی و عناصر ساختاری غیر سازه ای مناسب میباشد. اما لازم به ذکر است که استفاده از این سازه ها به موارد جزئی محدود نخواهد شد.

ال اس اف | سازه ال اس اف | مجری ال اس اف | سازه Lsf | قیمت ال اس اف | ویلا ال اس اف

یکی از مزایای سازه های سبک فولادی سرد نورد شده سی اف اس CFS ، استفاده از آنها به عنوان دیوارهای نگهدارنده و استفاده از آنها  در ساخت سازه ها می باشد.

از آنجایی که سازه های سبک فولادی سرد نورد شده سی اف اس CFS ، به کمک  نرم افزار های فنی مهندسی طراحی می شوند در نتیجه: یکی از ویژگی های منحصر به فرد این سازه ها استفاده از آنها به عنوان دیوار های نگهدارنده می باشد.

از سازه های سبک فولادی سرد نورد شده سی اف اس CFS ، به عنوان دیوار ساختاری استفاده می کنند زیرا: از آنها می توانند بار نسبتاً زیادی را تحمل کنند و دارای انعطاف پذیری بالایی میباشد به همین دلیل است که از آنها به عنوان دیوارهای نگهدارنده استفاده می شود.

هنگامی که این ساختار توسط نرم افزارهای فنی مهندسی محاسبه و بررسی می شود، در حقیقت علت آن به منظور آزمایش کردن مقاومت آنها در برابر زلزله و دیگر حوادث طبیعی مانند سونامی،  گردباد،  طوفان ، و دیگر فاجعه های طبیعی و یا غیر طبیعی می باشد.

۱٫عده ای بر این باورند که این دیوارهای نگهدارنده نمی توانند برای ساختارهای مسکونی، تجاری و عمومی مورد استفاده قرار بگیرند.

ال اس اف | سازه ال اس اف | مجری ال اس اف | سازه Lsf | قیمت ال اس اف | ویلا ال اس اف

با توجه به اینکه استفاده از سازه های سبک فولادی سرد نورد شده سی اف اس CFS ، در سراسر جهان در حال بیشتر شدن است، اما هنوز چند باور غلط در مورد توانایی ها و قدرت این سازه ها هنگام استفاده از آنها به عنوان دیوارهای نگهدارنده وجود دارد. که در زیر به آنها اشاره خواهیم کرد.

عده ای تصور می کنند که سازه های سازه های سبک فولادی سرد نورد شده سی اف اس CFS ، تنها باید در دیوارهای داخلی استفاده شوند و این امر تاثیری بر روی یکپارچگی ساختاری ساختمان ها دارد.

در جواب باید گفت: تصورات آنها اشتباه می باشد زیرا: که این سازه ها دارای ثبات بی نظیری میباشند و مقاومت آنها در برابر زلزله بسیار بالا می باشد.

همچنین اینکه این سازه ها در برابر حوادث طبیعی و حرارت بسیار بالا مقاوم بوده و به هیچ وجه تحت تاثیر آنها قرار نخواهند گرفت و در ساخت سازه های سبک فولادی سرد نورد شده سی اف اس CFS ،از مواد بسیار ایده آل استفاده شده و مطابق با استاندارد های مقاومتی است.

از طرفی این سازه ها با توجه به محکم بودن و عملکرد ساختاری ویژه ای که دارند، می‌توانند از آسیب رسیدن به دیگر اجزای پشتیبانی شده در ساختار مانند: گچ و بتن نیز محافظت کنند.

یکی دیگر از ویژگی‌های این سازه ها  مقاومت در برابر آتش سوزی و زنگ زدگی است که قطعاً این یک نکته بسیار مهمی در ساخت ساختمان های مسکونی و ساختمان های تجاری است.

۲٫عده ای تصور می کنند که از سازه های سازه های سبک فولادی سرد نورد شده سی اف اس CFS ، تنها می‌توان در ساختمان های کوچک و کم ارتفاع استفاده کرد.

در جواب باید گفت  که از این سازه ها می توان برای ساختمان های متوسط و چند سطحی نیز استفاده کرد، که این امر بسته به نوع طراحی آن ساختمان دارد.

جالب است بدانید که زمانی که از فولاد به عنوان قاب سیستم های تحمل بار استفاده می کنند، بدین معنی است که دوام آن بالا رفته و  هیچ گونه آسیبی نه ‌تنها به فولاد بلکه به سازه نیز وارد نخواهد شد.

ال اس اف | سازه ال اس اف | مجری ال اس اف | سازه Lsf | قیمت ال اس اف | ویلا ال اس اف

همچنین های سازه های سبک فولادی سرد نورد شده سی اف اس CFS ، برای ساخت ساختارهای بزرگی مانند: مجتمع های هتلداری،  ساختمان های چند طبقه مسکونی، مدارس و مراکز بهداشتی در سراسر جهان استفاده شده است که این امر نشان از کیفیت و مقاومت بالای آنها به عنوان دیوارهای نگهدارنده می باشد.

از آنجایی که سازه های سبک فولادی سرد نورد شده سی اف اس CFS ، توسط نرم افزارهای فنی مهندسی طراحی می شوند، در نتیجه تمامی محاسبات و آزمایش های مقاومتی بر روی آنها انجام می شود، در نتیجه می‌توان آنها را به عنوان یکی از سازه های قابل اعتماد دانست.

با توجه به قابلیت هایی که در بالا ذکر شد استفاده از سازه های سازه های سبک فولادی سرد نورد شده سی اف اس CFS ، برای خانه های پیش ساخته، شهرک سازی، و سقف های کاذب و …. می توان استفاده کرد، همچنین اینکه این سازه ها در سراسر جهان در حال توسعه می باشند و به یکی از سازه های مقاومتی قابل اعتماد برای مهندسین تبدیل شده است.

یکی از عواملی که بسیار در ساختار سازه های سازه های سبک فولادی سرد نورد شده سی اف اس CFS ، موثر بوده است مقاومت آنها در برابر بار سنگین ساختمان و عوامل تخریب کننده طبیعی میباشد.

https://www.tbpars.ir/ تجهیز بنای پارس

سی اف اس CFS یک ساختار برتر ساختمانی

  • از
Call Now Button