پرش به محتوا

Lightweight Steel Frame

به معنای قاب سبک فولادی وبا علامت اختصاری LSF شناخته شده است. این سازه از ورق های گالوانیزه فولادی نورد شده برای تامین پایداری ساختمان، صفحات و تخته های گچی به عنوان پوشش درونی و قطعات دیواره خارجی به عنوان نما تشکیل شده است. این سیستم توانایی ترکیب با سیستم های سازه ای دیگر را دارا می باشد

چرا سیستم سازه های فولادی سبک

سیستم سازه های فولادی سبک LSF به علت کوتاهتربودن زمان اجرای آن مناسب ترین روش برای ساخت ویلا در مناطق مختلف می باشد وهمچنین مناسب ترین روش برای اضافه کردن یک یا دو طبقه به ساختمانهایی است که قبلا ساخته شده است زیرا به علت سبک بودن مصالح مورد استفاده بار اضافی به طبقات زیرین وارد نمی شود. این سیستم با اتصالات پیچی به هم متصل شده وتشکیل یک سیستم یکپارچه ی مقاوم در برابر زلزله برف و.. را ایجاد کرده است.

آیا استانداردهای ساختمانی درسازه های فولادی اجرا می شود؟

تمام مراحل اجرای این سیستم ساختمانی با الزامات واستاندارهای جهانی برآورده می گردد.

ساختمان های قابل احداث با استفاده از LSF

این سیستم در انواع ساخت و سازها مانند ویلاها, ساختمانهای مسکونی و اداری تا دو طبقه, هتل ها و هتل آپارتمانها, مدارس و دانشگاهها, رستورانها, کمپهای اقامتی و تفریحی و …. استفاده می شود.

Lsf  دارای  چه اجزایی می باشد و از چه مصالحی در آن استفاده می شود

سازه هایLSF بصورت پانل تولید شده و اجزای هر پانل عبارتند از :

:Studاعضای قائم باربر       :Trackاعضای همبند قاب

:Joist اعضای خمش سقف: Flat Strap     اعضای باربر جانبی

این ساختمان ها از ۳جزءاصلی شامل:مقاطع متشکل از ورق های فولادی سرد نوردشده برای سازه،صفحات تخته گچی به عنوان پوشش رویه درونی ولایه عایق حرارتی و صوتی تشکیل میشوند و همچنین اتصالات این سیستم به صورت پیچهای خودکار و جوش CO2 در شرایط کارخانه ای میباشد مقاطع مورد استفاده در این سیستمU ،C، Z است، که معمولاً با اتصالات سرد به یکدیگر متصل می‌شوند.

هر دیوار از تعدادی اجزای عمومی C شکل (استاد) به فواصل ۴۰ تا ۶۰ سانتی‌متر، که در بالا و پایین به اجزای افقی ناودانی U یا C شکل)تراک یا رانر) متصل شده‌اند، تشکیل می‌شود. در صورتی که از مقاطع C شکل به عنوان تراک (رانر  (استفاده شود، لازم است برش‌هایی در محل نصب استاد انجام گیرد.

استادها (Studs)  :

مقاطع C شکل که به صورت قائم نصب می شوند Stud نام دارند که به عنوان دیوار باربر مورد استفاده قرار می گیرند و فشار بار وارده را تحمل می نمایند

یک سیستم سازه ای باربر ثقلی است که قابلیت ترکیب شدن با سیستم سازه ای دیگر، مانند دیوارهای بتن مسلح سازه ای را دارد. در ساختمان های کوتاه به‌صورت سیستم سازه ای مختلط بکار می رود. استفاده از اشکال مختلف آن طبق آیین نامه مجاز بوده است. مقاطع آن دارای ابعاد متنوع و محدوده تغییرات ضخامتی بین ۲٫۵ تا ۶/۰ میلیمتر می باشند. اتصال  LSFبه شالوده به واسطه کلاف افقی با مقطع c، شکل می گیرد. اجزاء قائم به عنوان عضو باربر ستونی در بارهای ثقلی عمل می کند، برخی از این اعضا در دهانه مهاربندی جانبی سازه علاوه بر بار ثقلی، متحمل نیروهای ناشی از بار جانبی هم بوده که تحت نام وادار(stud) در سیستم معرفی شده اند. سقف این سازه ها متشکل از تیرچه های فلزی سردنوردشده است. تیرها و تیرچه ها عمدتا دارای مقاطع با اشکال cوz می باشند. پوشش سقف با دال بتنی در صورت یکپارچگی لازم بین بتن و پروفیل فولادی تیرچه، می تواند به عنوان سقف مرکب فلزی طراحی شود. به‌منظور باربری جانبی سازه در امتداد اصلی متعامد، از دهانه های بار برجانبی استفاده می شود (Load Bearing Wall)

دهانه های باربر به ۴روش ایجاد می شوند:

  1. سیستم دهانه های مهاربندی با اعضای قطری

۲٫سیستم دیوار برشی با ورق فولادی نازک

  1. سیستم دیوار باربر با پوشش OSB

۴٫سیستم دیوار برشی بتن مسلح

که مهاربندی با اعضاء قطری برای ساختمان های تا ۲طبقه مسکونی و سیستم باربر جانبی دیوار برشی بتن مسلح تا ۴طبقه مسکونی مجازاست.انتقال حرارتی کم، آن را برای استفاده دائم مانند: ساختمان های مسکونی با مشکلاتی روبرو می سازد ولی عملکردش برای استفاده های منقطع مناسب است. عملکرد صوتی دیوارها و سقف های ساخته شده درصورت رعایت تمهیدات پاسخ گوی انتظارات تعیین شده مقررات ملی ساختمان می باشد.

مواد تشکیل دهنده LSF بار حریق ندارند ولی پروفیل های سرد نورد شده مقاومت کمی در برابر حریق دارند و بایستی بخوبی محافظت گردند، که یکی از دلایل کاربرد گچ به عنوان پوشش داخلی رسیدن به این هدف است

تراک ها (Trucks)

مقاطع U شکل که به صورت افقی در سازه نصب می شوند رانرها هستند که وظیفه یکپارچگی و اتصال قطعات Stud به یکدیگر و تشکیل پانل های دیواری و تقویت سازه را برعهده دارند و کشش را تحمل می نمایند

جویست ها (Joists)

مقاطع C شکل که به صورت افقی در سازه مورد استفاده قرار می گیرند. و برای بتن ریزی سقف و کف استفاده می شود.

3 دیدگاه دربارهٔ «چرا سیستم سازه های فولادی سبک»

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

چرا سیستم سازه های فولادی سبک

  • از
Call Now Button