پرش به محتوا

در ساختمان سازی های سنتی، تاسیسات شامل کابل کشی و لوله کشی از روی کار انجام می شده است. لوله های روکار مزایای خوبی دارند، اما باعث مشکلاتی در دکوراسیون منزل نیز می شوند. مزیت لوله های روکار، تعمیر سریع آنها می باشد. اگر بخشی از لوله آب، فاضلاب یا گاز در ساختمان هایی که دارای لوله کشی روکار هستند، دچار ترکیدگی شود، به راحتی می توان همان قسمت را تعمیر نمود.

در سازه های ال اس اف (LSF) امکان تعبیه تاسیسات خانگی درون دیواره های فولادی وجود دارد. به نحوی که به راحتی و با سوراخ کاری های لازم در دیواره های فولادی، می توان تاسیسات را درون آنها جای داد. شاید در نگاه اول این کار مشکل به نظر برسد یا حتی برای تعمیرات نیز، کمی دشوار به نظر برسد. اما از آنجایی که سازه های ال اس اف (LSF) دارای اتصالات پیچ و مهره ای می باشند، به راحتی می توان بخشی از دیوار را جدا کرده و لوله یا کابل معیوب را تعویض نمود. پس قرار دادن تاسیسات در سازه های ال اس اف (LSF) دارای مشکلات کمی می باشد.

انواع تاسیسات در سازه های ال اس اف (LSF)

از مهمترین تاسیساتی که می توان در ساختمان ها به کار برد و در سازه های ال اس اف (LSF) در بطن دیوارها قرار داد، می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

کابل کشی برق و تلفن: دیواره های ال اس اف (LSF) دارای پهنای مناسبی جهت عبور دادن کابل های برق می باشند. لازم به ذکر است که به صورت پیش فرض در این دیواره ها، مکانی برای عبور کابل های برق و تلفن وجود دارد. از آنجایی که این سازه ها بیشتر در نوسازی مدارس، هتل ها و خوابگاه ها مورد استفاده قرار می گیرند، امکان قرار دادن کابل های برق و تلفن زیادی در دیواره ها وجود دارد.تمامی استانداردهای تاسیساتی برای تاسیسات در سازه های ال اس اف (LSF) نیز موجود می باشند.

ال اس اف | سازه ال اس اف | مجری ال اس اف | سازه Lsf | قیمت ال اس اف | ویلا ال اس اف

لوله کشی آب و فاضلاب: معمولاً قطر لوله های آب کمتر از لوله های فاضلاب می باشد. از این رو عبور دادن لوله های آب مقداری راحت تر از لوله های فاضلاب می باشد. معمولاً برای رد کردن لوله های فاضلاب از داخل دیوارهای ال اس اف (LSF) در قسمت پایینی این دیوارها و در پشت قرنیزها مقداری فضای پهن تر را برای عبور دادن لوله فاضلاب در نظر می گیرند. به طور کلی قسمت پایینی و بین قرنیز های کف ساختمان، لوله های آب و فاضلاب را عبور می دهند. فراهم کردن استانداردهای لوله کشی و تاسیسات در سازه های ال اس اف (LSF) یکی از مهمترین فعالیت های تاسیساتی می باشد.

لوله کشی گاز: از آنجایی که گاز در حالت عادی سرد است و نیاز به گرم شدن دارد، همچنین فضای منطقه بالایی ساختمان نسبت به پایین آن گرم تر می باشد، پس لوله کشی گاز را در بالای ساختمان انجام می دهند. لوله کشی گاز در بالای ساختمان در لایه میانی قرنیزهای سقفی انجام می شود.

نکات کلیدی در تاسیسات سازه های ال اس اف (LSF)

در زمان قرار دادن تاسیسات در سازه های ال اس اف (LSF)، لوله کشی و انتقال کابل های برق، باید نکاتی را در نظر گرفت. لوله های آب سرد و گرم در کنار یکدیگر قرار می گیرند و ممکن است بخاطر فاصله زیاد لوله کشی، مقداری از انرژی گرمایی آب هدر برود. پس در هنگام لوله کشی باید از عایق های مناسبی استفاده شود. همچنین ممکن است به دلیل جریان الکتریکی مقداری از روکش سیم برق، به مرور زمان از بین برود. پس باید عایق های مناسبی را برای سیم های برق نیز در نظر گرفت.

ال اس اف | سازه ال اس اف | مجری ال اس اف | سازه Lsf | قیمت ال اس اف | ویلا ال اس اف

تاسیسات در سازه های ال اس اف (LSF)

  • از
Call Now Button