پرش به محتوا

ال اس اف LSF

استفاده از سازه های سبک وزن ال اس اف (LSF)، یکی از راه های کارآمد برای کاهش وقایع زلزله می باشد.

در این سازه ها، وزن سبک و اعضای پیچیده چارچوب ساختمان، باعث تقسیم انرژی زلزله به ساختمان شده و از تخریبات زلزله می کاهد.

در اسن سازه ها، از هر نوع ابزاری جهت مقابله با تنش های ورودی به ساختمان و سبک تر شدن وزن سازه، استفاده شده است.

با توجه به اینکه کشور ایران بر روی یک منطقه زلزله خیز قرار گرفته است.

پس باید ساختمان ها را به نحوی ایجاد نمود، که در هنگام زلزله کمترین ضرر و تخریب به ساختمان وارد شود وکمترین ضررات مالی و جانی به شهروندان وارد شود.

از این رو استفاده از سازه های سبک وزن ال اس اف (LSF)، یک راه بسیار کارآمد می باشد.

سازه های ال اس اف (LSF) در ایران

در کشور ایران با توجه به روند اجرای مدرن ساختمان سازی، زمان این ساخت و سازها به سرعت انجام می شود.

از جهتی، در اجرای سازه های سبک وزن ال اس اف (LSF)، باید به نکاتی مانند کیفیت اجرا و انطباق جزئیات توجه شود، که این امور نیز باعث سریع شدن روند اجرای ساخت و ساز می شوند.

از آنجایی که سازه های سبک وزن ال اس اف (LSF) در کارخانجات تولید شده و بر اساس کیفیت محصول و اجزای آن کنترل می شود.

پس یک مورد بسیار عالی جهت کاهش زمان ساخت و ساز و سرعت بخشیدن به این روند استفاده از سازه های سبک وزن ال اس اف (LSF) می باشد.

مزایای سازه های ال اس اف (LSF)

سازه های فولادی سبک وزن ال اس اف (LSF) دارای مزایایی مانند قابلیت اطمینان، تجهیزات قوی، اجرای سریع و غیره می باشند.

این مزایا باعث جلوگیری از اثرات مخرب بلایای طبیعی مانند زلزله و طوفان می شود.

دیدگاه استفاده از سازه های سبک وزن ال اس اف (LSF) در بلند مدت بسیار به چشم می خورد.

به نحوی که استفاده از سازه های سبک وزن ال اس اف (LSF) در دراز مدت، باعث کاهش خطرات جزئی و کلی ساختمان می شود و نیاز افراد برای استوار ساختن سازمان در برابر بلایای طبیعی را کاهش می دهد.

از این رو هزینه ای که صرف ساخت و ساز با استفاده از سازه های سبک وزن ال اس اف (LSF) می شود، در واقع یک پس انداز در برابر اثرات مخرب بلایای طبیعی به شمار می آید.

ال اس اف LSF

عملکرد سازه های ال اس اف (LSF)

سازه های سبک وزن ال اس اف (LSF)، وزنی که را که متحمل می شوند، بر روی کلیه دیوارها و ستون های ساختمان تقسیم می نمایند و این باعث کاهش انرژی وارد شده به ساختمان می شود.

در واقع اگر یک دیوار یا ستون وزنی را متحمل شود، در این سازه ها این وزن بین دیگر دیوارها و ستون های ساختمان تقسیم می شود و باعث کاهش اثرات مخرب آن انرژی می شود.

این ایده بخاطر استفاده از سازه های فولادی به هم پیوسته می باشد و باعث افزایش استفاده از سازه های سبک وزن ال اس اف (LSF) شده است.

سازه های سبک وزن ال اس اف (LSF) شامل اعضای فولادی سی اس اف (CSF) می باشد، که از سال ۱۹۶۴ وارد صنعت ساختمان سازی شده است.

در ساختمان سازی های سنتی، تاسیسات شامل کابل کشی و لوله کشی از روی کار انجام می شده است. لوله های روکار مزایای خوبی دارند، اما باعث مشکلاتی در دکوراسیون منزل نیز می شوند.

مزیت لوله های روکار، تعمیر سریع آنها می باشد. اگر بخشی از لوله آب، فاضلاب یا گاز در ساختمان هایی که دارای لوله کشی روکار هستند، دچار ترکیدگی شود، به راحتی می توان همان قسمت را تعمیر نمود.

در سازه های ال اس اف (LSF) امکان تعبیه تاسیسات خانگی درون دیواره های فولادی وجود دارد. به نحوی که به راحتی و با سوراخ کاری های لازم در دیواره های فولادی، می توان تاسیسات را درون آنها جای داد. شاید در نگاه اول این کار مشکل به نظر برسد یا حتی برای تعمیرات نیز، کمی دشوار به نظر برسد.

اما از آنجایی که سازه های ال اس اف (LSF) دارای اتصالات پیچ و مهره ای می باشند، به راحتی می توان بخشی از دیوار را جدا کرده و لوله یا کابل معیوب را تعویض نمود. پس قرار دادن تاسیسات در سازه های ال اس اف (LSF) دارای مشکلات کمی می باشد.

انواع تاسیسات در سازه های ال اس اف (LSF)

از مهمترین تاسیساتی که می توان در ساختمان ها به کار برد و در سازه های ال اس اف (LSF) در بطن دیوارها قرار داد، می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

کابل کشی برق و تلفن: دیواره های ال اس اف (LSF) دارای پهنای مناسبی جهت عبور دادن کابل های برق می باشند. لازم به ذکر است که به صورت پیش فرض در این دیواره ها، مکانی برای عبور کابل های برق و تلفن وجود دارد.

از آنجایی که این سازه ها بیشتر در نوسازی مدارس، هتل ها و خوابگاه ها مورد استفاده قرار می گیرند، امکان قرار دادن کابل های برق و تلفن زیادی در دیواره ها وجود دارد.تمامی استانداردهای تاسیساتی برای تاسیسات در سازه های ال اس اف (LSF) نیز موجود می باشند.

ال اس اف LSF

ال اس اف LSF

ال اس اف LSF

ال اس اف LSF

ال اس اف LSF

ال اس اف LSF

ال اس اف LSF

ال اس اف LSF

ال اس اف LSF

ایران ، زلزله ، ال اس اف LSF

  • از
Call Now Button