پرش به محتوا

ال اس اف

ال اس اف

سازه ال اس اف Light Steel Framing (Lsf ) یا همان سیستم اسکلت فولادی سبک، یک سیستم ساختمانی است که برای اسکلت ساختمان‌های متوسط (یک تا ۵ طبقه) استفاده می‌شود. این سازه، یک سیستم ساختمانی مطلوب برای مهندسین عمران (از نظر ثقل و بار جانبی) است که در کشورهای توسعه یافته اجرا می‌شود.

سازه ال اس اف Lsf از مزایای قابل توجهی مانند کاهش هزینه‌های ساخت و ساز، افزایش سرعت ساخت ساختمان، مقاوم در برابر زلزله و سایر آسیب‌های طبیعی، کاهش مصرف انرژی به دلیل عایق بندی دیوارها و …برخوردار است، که آن را به یک گزینه عالی برای ساخت و ساز در مقابل سایر سازه‌ها تبدیل می‌کند.

کاربرد های سازه ال اس اف

  • در ساختمان هایی که تا ۵ طبقه بوده و مسکونی هستند.
  • در مجموعه هایی که کاربری آموزشی و ورزشی دارند.
  • در کارخانجات و کارگاه هایی که کاربری صنعتی دارند.
  • به صورت نیم طبقه در مکان هایی که ارتفاع زیاد دارند، ساخته می شود.
  • در ساختمان هایی که قصد دارند طبقاتی را در پشت بام اضافه کنند.
  • در ساخت و ساز شهرک هایی مسکونی در کوتاه ترین زمان
  • در ساخت هر مکانی که محدودیت ساخت طبقاتی دارند.

اجزای سازه ‏ال اس اف (LSF)

در هر سازه ای که به روش ال اس اف تهیه می شود می توان بخش های زیر را یافت:

  • ورق های فولادی
  • صفحات تخته متشکل از گچ
  • لایه ای برای عایق های صوتی و حرارتی

فناوری اسکلت فولادی سبک یا به اصطلاح سازه ال اس اف  Lsf برای اولین بار در پاسخ به مجموعه‌ای از مسائل مشابه با مسائلی که مقاومت ساختمان‌ها را تحت تاثیر قرار می‌داد، و سایر مسائل مشابه از جمله بهره وری پایین، کنترل کیفیت ضعیف و در دسترس بودن کم نیروی کار ماهر در ساختمان سازی، پدیدار شد.

این مدل از سازه‌های ساختمانی، سازه‌های از پیش ساخته شده و سبکی هستند که بر اساس طرح داخلی ساختمان‌ها در کارخانه‌ها تولید می‌شوند. این سازه‌ها با استفاده از انواع پیچ و سرمته‌ای و همچنین بولت‌ها و سایر انواع اتصالات نصب، در محل اصلی ساختمان در حال ساخت، نصب می‌شوند. سازه‌های ال اس اف معمولاً از انواع ورق‌های گالوانیزه شده و همچنین پروفیل

ال اس اف

 

مزایای سازه lsf

همانطور که در بالا به آنها اشاره کردیم این سازه های ال اس اف lsf باعث می شوند تا کمبود منابع برای تامین مصالح ساختمانی رفع شود و در ساخت ساختمان ها صرفه جویی بسیار خوبی در مصرف مصالح به وجود بیاید و مصالح به صورت کاملاً بهینه و مهندسی شده برای ساخت سازه و بنا مورد استفاده قرار بگیرند.

سازه های lsf از مقاطع جدار نازک سرد نورد شده برای ساخت و ساز استفاده می کند که باعث می‌شود سرعت انجام پروژه تا حد بسیار زیادی افزایش پیدا کند. در پایین به مواردی اشاره خواهیم کرد که باعث می شود تمایل به استفاده از اینگونه سازه ها افزایش پیدا کند.

همانطور که گفتیم منابع برای تامین مصالح ساختمانی محدود است و برای استفاده بهینه از مصالح ساختمانی می بایست از سازه های lsf بهره برد.

اینگونه سازه ها از مقاطع جدار نازک سرد نورد شده استفاده می کنند که نسبت به مقاطع گرم نورد شده از مقاومت نسبت به وزن بالاتری برخوردار هستند که باعث می‌شود تا جایگزین کردن این سازه ها با مقاطع فولادی سنگین سبب افزایش بهره وری در صنعت ساخت و ساز شود.

با توجه به اینکه قیمت مصالح در اکثر کشورهای جهان رو به رشد است و همین امر باعث شده است تا استفاده از سازه های ال اس اف و مواد سرد نورد شده به دلیل سادگی در تولید آنها و زمان بر نبودن تولید آنها بتواند با قیمت بسیار مناسبی در مقایسه با دیگر مصالح ساختمانی در اختیار کسانی که به دنبال ساخت و ساز هستند قرار بگیرد.

برای ساخت این گونه سازه های lsf به منابع کمتری برای تامین مصالح ساختمانی و هزینه کمتری برای ساخت و ساز نیاز دارید که باعث می‌شود در هزینه و زمان صرف شده برای ساخت و ساز شاهد سرعت بسیار زیادی باشیم و کاملاً در این زمینه صرفه جویی کنیم.

از نکات مثبت و مزایای بسیار محسوس سازهای lsf سرعت ساخت این گونه سازه هاست. زمان صرف شده برای تولید و استفاده از مصالح ساختمانی به نسبت مقاطع سرد نورد شده و مقاطع گرم نورد شده با مقاطع بتنی پیش ساخته بسیار زیاد است و باعث می شود کسانی که سرعت در ساخت سازه برای آنها مهم باشد برای ساخت سازه های گوناگون از سازه lsf استفاده کنند. پس زمانی که سرعت برای ساخت ساختمان مهم باشد پیشنهاد می کنیم سازه ال اس اف را به عنوان اولین سازه مورد ساخت در نظر داشته باشید.

ال اس اف
ویلا لواسان با سیستم lsf
Call Now Button